چطور پالتوهای خود را مثل روز اول نو نگه داریم

چطور پالتوهای خود را مثل روز اول نو نگه داریم

یک پالتو و یا کاپشن گرم زمستانی در کشور ما به خصوص در مناطق سرد و کوهستانی در ماه‌ های سرد ضروری است. برای اینکه کت زمستانی خود را مثل روز اول نگه دارید، باید آن را تمیز، مراقبت و نگهداری کنید.

مراقبت کلی از کت های زمستانی,مراقبت از کت های زمستانی

مراقبت کلی از کت های زمستانی

همیشه هنگام تمیز کردن کت خود از برچسب مراقبتی روی کت خود پیروی کنید ( در قسمت های قبل توضیح داده شده است ) و هر لکه را سریعاً با مواد از بین برنده لکه، نه مالش، درمان کنید. باقی ماندن لکه های خاک برای مدت طولانی روی پارچه، حذف آنها را دشوارتر می‌کند. اگر از اسپری مو، عطر یا ادکلن استفاده می‌‍کنید، قبل از پوشیدن کت، آن را بمالید تا به مواد کت آسیبی وارد نشود یا لکه‌ دار نشود. پوشیدن روسری نه تنها گردن شما را گرم نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند از لکه های آرایش و چربی روی یقه کت شما نیز جلوگیری کند.

حمل کیف های شانه ای سنگین می‌تواند کت را فرسوده کند و کیف های رنگ شده روی شانه ممکن است روی مواد کت ساییده شده و لکه بریزند. کت خود را به یک چوب لباسی محکم آویزان کنید تا به حفظ شکل کت و پالتو و یا کاپشن شما کمک کند. یک کت زمستانی خیس را در مکانی با تهویه مناسب آویزان کنید تا بتواند کل روز را با دمای محیط خشک شود. هنگامی که آن را برای شتتشوی اساسی می‌برید، لکه ها و کثیفی های روی کت خود را به خشکشویی نشان دهید.

تمیز کردن لباس های زمستانی,مراقبت از کت های زمستانی

تمیز کردن لباس های زمستانی

اگرچه تمیز کردن این لباس ها در خانه امکان پذیر است، اما مراقبت ویژه ای می‌طلبد، بنابراین اگر شک دارید آن را به خشکشویی ببرید. ماشین لباسشویی با بار بالا می‌تواند به کت آسیب برساند، بنابراین کت های خود را با لباس های دیگر قاطی نکنید تا اسیب نبیند. برای شستن پالتو با برچسبی که نشان می‌دهد شستشوی ماشینی مجازاست، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • کثیفی و گل و لای را بردارید، کت زیپ را بالا ببرید، جیب ها را ببندید و از داخل بچرخانید.
  • مطمئن شوید که ماشین لباسشویی مواد شوینده لباس یا نرم کننده لباس باقی مانده ندارد که می‌تواند به پرها آسیب برساند یا عایق رطوبتی پارچه را از بین ببرد.
  • فقط از پاک کننده ای استفاده کنید که مخصوص لباس های بیرونی طراحی شده است.
  • مقدار مناسبی از مواد شوینده تمیز کننده استفاده کنید و چرخه شستشو را روی سرد یا لطیف تنظیم کنید.
  • در صورت امکان از چرخه آبکشی ۲ تا ۳ بار استفاده کنید تا تمام مواد شوینده پاک شود.
  • برای جلوگیری از بین رفتن پارچه روی حرارت کم خشک کنید، برای جلوگیری از جمع شدن پرها، دما و چرخش را کنترل کنید.
  • در هوا خشک نکنید زیرا پرها در صورت مرطوب ماندن بیش از حد طولانی می‌توانند گلوله شوند و بو دهند.
  • قبل از پوشیدن ژاکت از خشک بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

شستشوی کت زمستانی پشمی,مراقبت از کت های زمستانی

شستشوی کت زمستانی پشمی

اکثر کت های پشمی را نمی‌توان به طور ایمن در خانه در ماشین لباس شویی شست و باید به یک خشکشویی حرفه ای برد. با این حال، راه‌ هایی وجود دارد که می‌‌توانید به حفظ بهترین ظاهر کت زمستانی پشمی در شستشوی حرفه‌ ای کمک کنید.

برای مطالعه مقاله در مورد شستن کاپشن زنانه کلیک کنید.

نکات نگهداری

  • از غلتک پرز برای از بین بردن موهای انسان، موهای حیوانات خانگی و پرز استفاده کنید.
  • نخ های شل را بردارید و با استفاده از ژاکت اصلاح کنید.
  • برای دور نگه داشتن حشرات به چوب لباسی گیاهان بو دار آویزان کنید.
  • کت را قبل از نگهداری در کیسه لباس قرار دهید و آستین ها را با کاغذ بدون اسید پر کنید تا از چین و چروک های دائمی جلوگیری شود.
  • پالتو و یا کاپشن های پر یا خز را در خانه نشویید و در نگهداری آنها دقت کنید.
  • استفاده از ادکلن و یا عطرهای دارای مواد شیمیایی و یا الکل می‌تواند به لباس های شما آسیب برساند.
  • هم چنین زمانی که عرق می‌کنید حتما لباس های خود را بشویید و در کمد خود قرار دهید زیرا مواد اسیدی عرق آسیب بیشتری نسبت به عطر یا ادکلن به لباس های شما وارد می‌کند.
  • لباس ها را تکی بشویید و یا لباس با جنس ها و رنگ های یکسان را با هم ترکیب کنید زیرا اگر جنس و یا رنگ یکسان نباشد ممکن است به لباس های شما آسیب جدی بزند.

در آخر

ذکر این نکات و رعایت کردن آن ها باعث می شود لباس های شما دوام بیشتری داشته باشد و سالیان طولانی از آن ها استفاده کنید و حتی می‌توانید از خرید لباس های اضافی خودداری کنید و پول خود را هدر ندهید. شما نیاز دارید که کت زمستانی خود در تمام فصل دوام داشته باشد و به بهترین شکل ظاهر شود، بنابراین مراقبت از آن را به خدمات خشکشویی اعتماد کنید.

مانتو دنیز سعی دارد از بهترین پارچه ها با نخ طبیعی به جای مواد پلاستیکی و نایلونی استفاده کند تا کیفیت خود را تضمین کند و شما بتوانید با خیال راحت سالیان زیادی را از لباس های مانتو دنیز استفاده کنید.


انواع مانتو

daderaya1
پیشنهاد لحظه ای
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *