همه چیز در مورد مانتو ژاکارد

همه چیز در مورد مانتو ژاکارد

مانتو ژاکارد یکی از انواع مانتوهایی است که خانم ها به این نوع جنس علاقمند هستند، چون ایستایی بسیار خوبی دارد. جنس ژاکارد داری ویژگی های زیادی است و این نوع جنس از طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته شده است، خانم ها هنگامی که میخواهند مانتو انتخاب کنند به جنس و طرح آن توجه بیشتری دارند، مانتو ژاکارد دارای طرح ها و جنس های بسیار زیبایی است که همین باعث شده است برای مهمانی ها و مراسمات بسیار مناسب باشد و خانم هایی که این نوع مانتو را می پوشند در مراسمات واقعا می درخشند.

مانتو دنیز درباره ویژگی های جنس مانتو ژاکارد در این مطلب بیشتر شرح خواهد داد تا خانم های عزیز بتوانند در هر جایی که این نوع مانتو را می پوشند درخشان ظاهر شوند. ژاکارد مانتویی یکی از ترندهای روز در مد و فشن جهان امروز است و این نوع پارچه برای مدل های زیادی علاوه بر دوخت مانتو نیز استفاده میشود. در این نوشتار ما می خواهیم بررسی کنیم که پارچه ژاکارد مانتویی دارای چه ویژگی هایی است.

پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟,مانتو ژاکارد

پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟

ژاکارد مانتویی چه نوع پارچه ای است، انواع، ترکیب، خواص، ویژگی ها زیادی دارد. پارچه ژاکارد نوعی بافت بسیار زیبا از نخ است. پارچه‌های ژاکارد از اولین تولیدشان در سال ۱۸۰۸ توسط پادشاهان، اشراف و طبقه بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. از آنجایی که پارچه بسیار گران بود ، فقط برای همراهان پادشاه مقرون به صرفه بود و حتی در حال حاضر نیز مواد ژاکارد طبیعی ارزش بالایی دارد. این نوع پارچه فوق العاده زیبا و چند وجهی است، هم در منسوجات خانگی و هم در لباس بسیار زیبا به نظر می رسند. طرح های اصیل این نوع پارچه ارتباط خود را هم در لباس های مدرن و داخلی و هم در نسخه کلاسیک از دست نمی دهند.

 

تاریخچه پارچه ژاکارد مانتویی,مانتو ژاکارد

تاریخچه پارچه ژاکارد مانتویی

مهم ترین اکتشافات بشر به لطف علاقه مندانی اتفاق می افتد که آماده اند سال ها از زندگی خود را صرف تحقق رویاهای خود کنند. از ایده‌های بافنده ژوزف ماری ژاکارد فرانسوی گرفته تا ساخت پارچه با ماشین کاری که به روشی خاص تولید میشد، سال‌های زیادی نگذشته است. تمام این مدت در آزمایش و شکست سپری شد، اما آنها فقط شخصیت ژاکارد را تعدیل کردند، بعداً ژاکارد توسط خود ناپلئون بونوپارت، که به نوعی یکی از اولین مجوزها را برای ساخت این نوع پارچه داد قدردانی شد. برای تشکر از چنین کشف برجسته ای، همه صنعتگرانی که می خواستند مواد ژاکارد بسازند باید ۵۰ فرانک به مخترع می پرداختند که در آن زمان مبلغ کمی نبود. و ماشین بافندگی به نام مخترع آن ژاکارد و همچنین نوع خود پارچه و بافت خود پارچه نامگذاری شده است.

آیا ژاکارد پنبه است؟ اساساً از الیاف پنبه در ست های رختخواب استفاده می شود، برای اینکه مقاومت در برابر سایش و درخشندگی بیشتری به پارچه بدهد، برخی از تولیدکنندگان الیاف پلی استر را به مقدار بیش از ۲۰٪ اضافه می کنند.

آیا لباس بافتنی می تواند از جنس ژاکارد است؟,مانتو ژاکارد

آیا لباس بافتنی می تواند از جنس ژاکارد است؟

انواع پارچه های بافتنی وجود دارد که با تکنیک ژاکارد ساخته می شوند که عمدتاً برای دوخت لباس و دامن استفاده می شود.

 

آیا ژاکارد مانتویی یک پارچه گرم است؟,مانتو ژاکارد

آیا ژاکارد مانتویی یک پارچه گرم است؟

بافت ژاکارد بسیار متراکم و در برخی موارد چند لایه است، بنابراین تراکم بالاتر و گرمتر نسبت بسیاری از پارچه های با انواع بافت معمولی دارد. اما با این حال، گرم بودن پارچه با ترکیب آن تعیین می شود، بنابراین اگر پشم، اکریلیک، پلی استر در ترکیب مواد وجود داشته باشد، چنین پارچه ای واقعا گرم خواهد بود.

آیا ژاکارد مانتویی یک پارچه طبیعی است؟,مانتو ژاکارد

آیا ژاکارد مانتویی یک پارچه طبیعی است؟

محصولاتی هستند که منحصراً از پنبه طبیعی ساخته می شوند، اینها معمولاً برای برخی مانتوهای مجلسی مورد استفاده قرار میگیرند. پارچه های ترکیبی معمولاً در پوشاک استفاده می شوند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند. برای تعیین طبیعی بودن ترکیب، باید با برچسب روی محصول یا ویژگی های موجود در فروشگاه آنلاین آشنا شوید. اگر این اطلاعات ارائه نشود، مطمئن باشید که مواد مصنوعی خالص در مقابل شماست. این بدان معنا نیست که محصول بی کیفیت است، فقط از نظر هزینه بسیار ارزانتر از نمونه های طبیعی خود است.

خواص پارچه ژاکارد مانتویی,مانتو ژاکارد

خواص پارچه ژاکارد مانتویی:

این ماده را می توان از الیافی با ترکیب شیمیایی متفاوت ساخته، ظاهری کاملاً متفاوت داشته باشد و در لمس نیز احساس شود، ژاکارد مانتویی دارای ویژگی های کلی است.

ظاهر زیبایی شناسی باشکوه صرف نظر از نوع ساخت، غنای فرم ها، تنوع بافت ها و رنگ ها

خوشایند برای لمس

عمر طولانی به دلیل چگالی بالا

توانایی حفظ شکل برای مدت طولانی

عملا چروک نمی شود، به راحتی صاف می شود.

اگر از الیاف طبیعی یا با مقدار کمی الیاف مصنوعی ساخته شده باشد، ژاکارد رطوبت را به خوبی جذب می کند و استفاده از آن راحت است.

آلرژی ایجاد نمی کند

ژاکارد به شرایط مراقبت خاصی نیاز ندارد.

 

معایب پارچه مانتو ژاکارد,مانتو ژاکارد

معایب پارچه مانتو ژاکارد

همراه با مقاومت در برابر سایش بالا، چگالی بالای ژاکارد به بدتر شدن نفوذپذیری هوا کمک می کند.

هزینه نسبتاً بالای محصولات ژاکارد باعث می شود که برای همه مقرون به صرفه نباشد.

برخی از طرح ها نیاز به شرایط مراقبت خاصی دارند.

انواع پارچه ژاکارد,مانتو ژاکارد

انواع پارچه ژاکارد

ژاکارد ساتن معروف ترین نوع آن است که در دوخت بسیار محبوب است. ساخته شده از ۱۰۰% پنبه، می توان آن را با افزودن های جزئی پلی استر ساخت که خواص پارچه را بهبود می بخشد و آن را حتی براق تر و بسیار جذاب تر می کند.

ژاکارد ساتن عملاً چروک نمی شود.

از نظر زیبایی شناسی بسیار جذاب، یک هدیه ایده آل برای عروسی یا سایر جشنها است.

عمر مفید ۵ سال یا بیشتر بدون تغییر رنگ و بافت است.

هرچه چگالی بیشتر باشد، نفوذپذیری هوا بدتر است، این نوع پارچه در زمستان یا نیمه فصل استفاده شوند، آنها کاملا گرما را حفظ می کنند.

براد ژاکارد با نخ های نقره ای یا طلاکاری شده درست می شود و برای دوخت منسوجات و لباس های رسمی برای لباس های سلطنتی استفاده می شد. اکنون از آنها برای ایجاد الگوهای درخشان، متان استفاده می شود. پارچه ای مجلل است که ظاهری بی عیب و نقص و در عین حال شیک دارد، همچنین این نوع پارچه برای مانتوهای مجلسی مورد استفاده قرار میگیرد.


انواع مانتو

daderaya1
پیشنهاد لحظه ای
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *