پالتو و انواع آن

پالتو و انواع آن

هر زمانی که هوا سرد است، پوشیدن پالتوها از ضروریات است. برای اکثر نقاط کشور و بسیاری از نقاط جهان، این سرما نیمی از سال یا بیشتر است. چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که انواع زیادی از پالتوها وجود دارد که از نظر سبک و کارکرد مانند سایر لباس های کمد شما متفاوت هستند. باید مطمئن شوید که پالتویی که خریداری می کنید مطابق نیاز و خواسته شما عمل می کند.

فهرست

  1. پالتو
  2. انواع پالتو
  3. چگونه پالتو مناسب خود را انتخاب کنیم؟
  4. پالتو برای زنان

پالتو,پالتو دخترانه

پالتو:

اگر همیشه می خواستید همه چیز را در مورد پالتو بدانید، به جای درستی آمده اید. برای شروع، به این می پردازیم که پالتو چیست. تفاوت کت، پالتو و ژاکت را خواهید فهمید. همچنین تمام اجزای پالتو را توضیح خواهیم داد.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد پالتو داشته باشید، عادات خرید شما بهتر خواهد بود.

شما دقیقاً می دانید که در هنگام خرید به دنبال چه چیزی باشید و عبارات خاصی چه معنایی دارند. اساساً، شما آماده خواهید بود که بدون هیچ سؤالی به خرید پالتو بروید.

پالتو چیست؟

پالتو یک لباس بیرونی است که معمولا برای افزودن لایه ای گرما پوشیده می شود. اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات “ژاکت” و “کت” به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آنها یکسان نیستند. تفاوت اصلی این است که قد ژاکت کوتاه تر است، در حالی که یک کت اغلب به وسط ساق پا یا بلندتر می باشد.

پالتو گاهی اوقات به عنوان یک اکسسوری مد پوشیده می شود، اما بیشتر اوقات، ماهیت مفیدی دارد. در حالی که پالتوها می‌توانند مد باشند و اغلب هم هستند، اما هدف اصلی گرم نگه‌ داشتن در هوای سرد است. درجات مختلفی از ضخامت، انواع پارچه و قد آن وجود دارد که بسته به رویداد و آب و هوای بیرون پوشیده می شوند.

اجزای پالتو

یک خریدار آگاه باید قسمت های مختلف یک پالتو را بشناسد. به ویژه هنگام خرید آنلاین مفید است. اگر در مورد قسمت های مختلف یک پالتو اطلاعات داشته باشید، می دانید که به دنبال چه چیزی باشید و سوالات مناسب را بپرسید.

کمربند,پالتو دخترانه

کمربند:

برخی از پالتوها، به خصوص پالتوهای بلند و کوتاه، دارای کمربند هستند. کمربندها به بسته نگه داشتن کت کمک می کنند. پالتوهای زیادی وجود دارند که به سادگی دارای اضافه شدن کمربند به عنوان یک ویژگی تزئینی هستند.

یقه,پالتو دخترانه

یقه:

یقه قسمتی از پالتو است که گردن یا قسمت بالایی سینه را قاب می کند. پالتوهایی که برای آب و هوای شدید ساخته می شوند ممکن است یقه هایی داشته باشند که به طور کامل در اطراف گردن و به چانه بسته می شوند. این یقه ها ممکن است دارای زیپ، دکمه یا گیره باشند. پالتوهای زیادی وجود دارند که دارای یقه های تزئینی هستند که قرار نیست محافظت بیشتری را برای پوشنده آن ایجاد کنند. برخی از پالتوها هیچ یقه ندارند.

کلاه,پالتو دخترانه

کلاه:

برخی از پالتوها کلاهی دارند که یا با گیره، دکمه یا زیپ به آن متصل می شود. کلاه های خز دار گزینه دیگری برای پوشیدن در هوای سرد هستند. یک خریدار نباید انتظار داشته باشد که یک کلاه روی هر پالتویی پیدا کند. کسانی که به صورت آنلاین خرید می ‌کنند باید به دنبال عکس‌ها و توضیحاتی باشند که به طور خاص نشان می‌دهد که در صورت لزوم، یک کلاه در آن گنجانده شده است.

آستر,پالتو دخترانه

آستر:

اکثر کت ها دارای آستر داخلی هستند که از موادی مانند ساتن، ابریشم یا ترکیب پلی استر ساخته شده است. این آستر اضافی یک لایه محافظ بین لباس پوشنده و قسمت بیرونی لباس ارائه می دهد. همچنین می تواند به عنوان لایه ای از گرما عمل کند.

جیب ها,پالتو دخترانه

جیب ها:

همه پالتوها جیب ندارند. با این حال، اکثر آنها حداقل دو جیب کناری دارند که قابل استفاده هستند. برخی از پالتوها دارای چندین جیب در بیرون و داخل هستند. آنها ممکن است دارای لبه های جیبی یا حتی قابلیت بسته شدن با زیپ یا دکمه باشند.

انواع پالتو

پالتوها در انواع و مدل های مختلفی وجود دارد که برای مناسبت های مختلف پوشیده می شوند. از کت رسمی گرفته تا پالتو کژوال، کسانی که به استایل علاقه دارند انتخاب های متنوعی دارند.

پالتوهای رسمی زنانه,پالتو دخترانه

  • پالتوهای رسمی زنانه:

پالتوهای رسمی به آن دسته از پالتوهایی گفته می شود که در مراسم های خاص پوشیده می شوند. بیشتر این پالتوها برای پوشیدن در مجالس رسمی در نظر گرفته نشده اند، بلکه به عنوان اکسسوری برای پوشیدن در هوای سرد طراحی شده اند. سایر پالتوهای رسمی، به ویژه آنهایی که از مواد سبک وزن مانند ابریشم و پارچه ابریشمی استفاده می کنند، ممکن است در طول شب به عنوان بخشی از یک مجموعه رسمی پوشیده شوند. پالتوهای رسمی معمولاً در مراسم‌های خاص مانند مهمانی‌های شب، عروسی، جشن‌ها یا حتی تشییع جنازه پوشیده می‌شوند.

کت شنل,پالتو دخترانه

  • کت شنل:

کت شنل که معمولاً به آن شنل گفته می شود، یک کت بدون آستین است که بر روی شانه ها، بازوها و پشت فرد پوشیده می شود.

شنل ها اغلب با مواد سبک مانند پارچه ابریشمی یا توری ساخته می شوند. آنها همچنین می توانند از مواد سنگین مانند پشم، مخمل یا حتی خز ساخته شوند. شنل ها گاهی با جواهرات و گلدوزی های ظریف تزئین می شوند.

 

پالتو روزانه زنانه,پالتو دخترانه

  • پالتو روزانه زنانه:

پالتو روزانه زنانه یک پارچه همه کاره است که برای مجالس رسمی و غیررسمی مفید است. کسانی که می خواهند یک کت برای پوشیدن در دفتر، برای شام یا حتی در مناسبت های غیر رسمی داشته باشند، ممکن استایل پالتو را انتخاب کنند.

 

کت خز,پالتو دخترانه

  • کت خز:

کت خز به هر پالتویی گفته می شود که با خز ساخته شده باشد. کت های خز معمولاً بلند و با بازوهای صاف و یقه سنگین طراحی شده اند. یک کت خز ممکن است دارای یک بسته شدن جلو با زیپ یا دکمه های بلند باشد. کت های خز اغلب از پوست راسو، روباه، خرگوش ساخته می شوند.

شکی نیست که اکنون همه چیزهایی را که می خواستید در مورد پالتو بدانید را می دانید. شما می‌ دانید که چه پالتوهایی برای مراسم رسمی مناسب هستند، کدام پالتوها را می ‌توان در موارد متعدد و روزانه پوشید.

اکنون از اجزای مختلف یک پالتو و اینکه چگونه این قطعات ممکن است هنگام خرید اهمیت داشته باشند آگاه هستید. جنس پارچه و سبک بودن و در عین حال گرم نگه داشتن آن بسیار مهم است. مانتو دنیز با استفاده از مرغوب ترین پارچه ها و بهترین طراحی مد روز انواع پالتوها را در اختیار شما می گذارد.


انواع مانتو

daderaya1
پیشنهاد لحظه ای
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *